Jarmuż – przepisy na zdrowe przekąski

Jarmuż – przepisy na zdrowe przekąski

Jarmuż mało znane warzywo z rodziny kapustowatych, jednak uprawiane od czasów średniowiecza.
Jest bogatym źródłem przeciwutleniaczy, witaminy K, witaminy C, witamin z grupy B, wapnia oraz żelaza. Wykazuje silne działanie przeciwnowotworowe.

Jedna z form podania jarmużu – chipsy:
Dokładnie myjemy liście, kroimy na mniejsze kawałki, uprzednio usuwając grubą łodygę. Kawałki smarujemy oliwą bądź olejem rzepakowym i posypujemy ulubioną przyprawą. Pieczemy w piekarniku z termoobiegiem w temperaturze 150 st. przez około 7-8 minut. Bardzo szybko się piecze dlatego też należy zwracać uwagę aby uniknąć spalenia kawałków.

Chipsy z jarmużu są doskonałą i przede wszystkim zdrową formą przekąski.

Submit a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>